Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Jenny Wibäck - 5 mars 2009 10:43

Martin med flaten Kavu och Stine med schäfern Santo, deltagare i höstens "Tävla med glädje", har gjort imponerande debuter i lydnadsklass 1, respektive elit. Mer om detta kan du läsa på deras hemsida www.16tassar.se 


Träningskompisarna Fia med Qvittra har genomfört sin allra första tävling, vilket renderade i en uppflyttning till lägre klass spår. Bra jobbat!

Av Jenny Wibäck - 5 mars 2009 10:29

 

 Om man är lite slug, exempelvis som undertecknad, så införskaffar man sina klädesplagg vid den här tiden på året när det är rea på rea. En annan är ju född i komplett kostym, men det halländsla vinterklimatet inbjuder till att utrusta tassarna med extra atteraljer. Har därför inhandlat följande:

 

2 par stövlar, perfekta när Matte tvingar ut mig att nattkissa i den gyttjiga trädgården.

 

2 par tofflor i fårskinn, kommer väl till pass (tass?) innan Husse har fått igång golvvärme.


Jag är inte bara Rudolfs farbror, utan även hans gudfar. Förser honom därför med det han behöver - allt från pinnar, till vägbeskrivningar, samt en och annan uppläxning. Nu när jag ändå var på shoppinghumör med portmonän i högsta hugg, så köpte jag honom en heltäckande overall:

 

 Rudolf har ju samma åsikt som jag angående det klimat våra apor har valt att bosätta sig i. De fick för övrigt bara varsin banan efter min shoppingrajd. Mer pengar än så vill jag inte lägga på dem.


Hejdå.



Ovido - Quiz & Flashcards