Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Jenny Wibäck - 11 februari 2009 21:25

I detta nu måste jag tyvärr tillkännage att allt har varit en bluff. Det har under kvällen visat sig att de träningsmetoder vi står för inte räcker hela vägen. Med mjuka metoder kan man komma långt både i tävling och i vardag, men de räcker inte till när det verkligen gäller: Under kvällen har någon av våra hundar ätit upp Apans banan!!


Resterna av Apans banan

Detta har hänt:

Apan hade med sig bananen till jobbet. Väl på arbetsplatsen glömdes bananen bort och fraktades därför hem igen. Kassen med bananen + ett par böcker blev ståendes på golvet i arbetsrummet. I ett obevakat ögonblick har någon av de fyrbenta skalat och ätit upp bananen. Kassen är hel och böckerna ligger kvar. Bananskalet låg i spridda delar utanför kassen, som den suddiga bilden ovan visar. I-or var inte hemma vid tillfället. Bland de misstänkta kvarstår därför följande individer:


Pensionerad lustmördare. Förekommer åtskilliga gånger i brottsregistret.



Yngling. Tidigare ostraffad.


Nu vet jag inte hur jag ska göra med allt. Har under den senaste veckan startat upp två nya grupper i kursen "Tävla med glädje".  Båda kursstarterna har känts väldigt lovande och inspirerande. Deltagarna är kunniga, nyfikna och trevliga. Har verkligen sett fram mot återstående tillfällen, men samtidigt vill jag ju inte hålla kurser utifrån ett tema och upplägg jag inte längre tror på. Revidera kursen eller lägga ner helt? Hjälp!

Ovido - Quiz & Flashcards