Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Jenny Wibäck - 24 februari 2009 10:30

...ägnar jag mig åt hund. Fast i lite annan form: http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=2323630

Tack Hasse för ett fint reportage!


Som ni förstår har jag haft vansinnigt roligt under tiden. Det känns rätt lyxigt att få jobba med detta och att få möjligheten att bedriva studier på betald arbetstid. Inte nog med det - jag har dessutom kunnat ha med mig Rudolf på jobbet varje dag. Att bara "hänga med" har för hans del inneburit fin träning på att koppla av vid sidan om när någon tränar freestyle i samma rum och att sitta uppbunden i ett träd medan jag har engagerat mig i träning med andra hundar och människor. Detta har han fixat väldigt fint!


Någon frågade "hur känns det att jobba heltid?" Tja, hade jag bara jobbat heltid hade det nog varit rätt bekvämt:-) Företaget och kursverksamheten har jag ju fått sköta vid sidan om 40-timmarsveckan, liksom en del av studierna. Läser ju även en kurs i Malmö på halvfart... Hade inte topplocket gått på bilen en måndagmorgon när jag hade två veckors arbete i Halmstad kvar och därmed var extremt bilberoende, så hade allt blivit lite enklare. Ett stort tack till min familj för all service vi har fått av er under denna period - bogsering, fin lånebil och hjälp att ta hand om lilla audin.  


På pluggsidan återstår nu ett rätt så omfattande analysarbete som ska vara klart i maj.  När jag skrev min pedagogikuppsats lovade jag mig själv att inte fortsätta till nästa nivå...men nu är jag alltså mitt upp i det igen. Ångrar mig dock inte en sekund (än)- när man får möjlihget att göra något man brinner för så är det faktiskt inte så jobbigt!


 Rudolf hann skapa små "rutiner" under arbetsdagen. Samla ihop alla leksaker och ben under förmiddagen var en av dem.




Att "rätta in sig i ett led" och gå koppelpromenad kan vara en hel vetenskap för en liten kelpie.


Om någon leksugen figur dök upp på klubben under arbetsdagen så ställde Rudolf gärna upp. Här leker han med den fina schäfertiken "Queenie", 11 månader. 


När trevliga vänner, till exempel flocken Bergh, kommer på besök kan man passa på att hänga med på "Lizzies runda".


Igår fyllde Rudolf 4 månader. Avstämning kommer under veckan!:-)

Ovido - Quiz & Flashcards